صفحه اولتماس با مانقشه سایت

سخنرانی های دکتر انوشه ( روابط دختران و پسران )
آیا شما نیز دکتر انوشه را می شناسید؟ آیا تکه هایی از کلیپ های صوتی و یا تصویری ایشان را در گوشی ها دیده اید؟ این کلیپ ها که حداکثر در قطعه های ۵ دقیقه ای منتشر شده بود مورد استقبال زیادی قرار گرفت و به سرعت آقای انوشه را معروف ساخت!   

این سخنرانی به شما کمک میکند طرف مقابل را به خوبی شناخته و ارتباط بهتری ایجاد کنید 

این مجموعه شامل ۵۰۰ دقیقه نکات ریز یک زندگی هست زندگی که اگر شما با بی تجربگی آغاز کنید با مشکلات زیادی بخورد خواهید کرد
http://zibashop.netforoosh.com/product/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B4%D9%87-%28%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%BE%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%29-21.html

ویژگی‌های قصه‌ ی عامیانه ی فارسی


توجه : مطالب زیر از سایت های مختلف گرد آوری شده است و صرفا جهت جستجو گر اتوماتیک سایت نمایش داده میشود در صورتی که مطلب غیر اخلاقی یا خلاف قوانین کشور مشاهده نمودید لطفا از طریق این صفحه به ما اطلاع دهید
توجه : مالک این سایت و خود این سایت هیچگونه ارتباطی با مطالب جستجو شده از سایت های مختلف ندارد و هیچگونه مسئولیتی را نمیپذیرد تمام مطالب این سایت به صورت خودکار و با استفاده از ربات های جستجوگر مانند گوگل در این سایت درج میشوند
توجه : این سایت در ساماندهی سایت های اینترنتی ثبت شده است و آدرس و مشخصات حاصب آن در آن موجود است
توجه: این سایت یک سایت جستجوگر مطالب است و مطالب به صورت خودکار از وبسایت های فارسی بازنشر میشوند.
توجه: این سایت به صورت اتوماتیک کلمات رکیک و غیر اخلاقی و محصولات غیر مجاز را فیلتر میکند ولی اگر برنامه نتواند آنها را فیلتر کند آنهارا نمایش نمیدهد از این رو از شما پوزش میطلبیم
بسیاری بر این اعتقادند که میان قصه‌های عامیانه و قصه‌های ادب کهن، تفاوتی نیست. برخی پا را از این هم فراتر می‌نهند و در بحث‌های ادبی خود، واژه‌های قصه، داستان، رمان، حکایت و افسانه را چنان سهل‌انگارانه به کار می‌برند که گویی تمایزی میان آنها نیست و البته مراد ایشان این است که واژه های فوق معناهای یکسانی دارند.
ایشان گونه‌های ادبی فوق را نه تنها از نظرگاه عمده‌ترین نقطه اشتراکشان، یعنی روایت، که از نظرگاه ساختار نیز یکی می‌دانند. از دیدگاه این افراد، سمک عیار، اسکندرنامه و داراب نامه طرطوسی، نمونه‌هایی از پیشگامی نویسندگان ایرانی در رمان‌نویسی ایران به شمار می‌روند.
از این شمارند، دکتر سیروس شمیسا ، دکتر ذبیح‌الله صفا و دکتر محمدجعفر محجوب .
اما با وجود نظریه ی چنین بزرگانی، گونه‌های ادبی، مرزهای نسبتاً مشخصی دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می‌سازد. بسیاری بر این باور اند که رمان‌نویسی نوین ایران، پس از بوف‌کور صادق هدایت و داستان کوتاه‌نویسی امروز فارسی نیز پس از «یکی‌ بود یکی نبود» سید محمدعلی جمالزاده، رخ نمود. هر چند که هم این دو، و هم آنان که بعد آمدند همچون صادق چوبک ، بزرگ علوی تا هوشنگ گلشیری و محمود دولت‌آبادی، خواسته یا ناخواسته وامدار ادبیات کهن و قصه‌های عامیانه بودند؛ اما این بدان معنا نیست، که حاصل عرق‌ریزی روح ایشان، فرآورده‌ای همچون آثار سلفشان باشد و ایشان برهمان جاده گام نهاده باشند که پیش‌تر، سرایندگان قصه‌های عامیانه و کهن، سنگ‌لاخ‌هایش را کوبیده‌ا‌ند؛ زیرا با وجود اینکه بعضی مواقع همگرایی‌هایی در معناهای مشترک ادبیات تمام اعصار، شائبه چنین نگرشی را فراهم می‌آورد، اما ساختار داستان‌های امروزی چنان تفاوت‌های اساسی با قصه‌های کهن و عامیانه دارد که نمی‌توان آن دو را زاییده ی یک اندیشه و یک نگاه استادانه دانست.
و این تفاوت‌ حتی در مقایسه قصه‌های عامیانه فارسی و قصه‌های ادب کهن فارسی نیز به چشم می‌خورد. پس بدون در نظر گرفتن تقسیم‌بندی‌های قصه، از نظرگاه موضوع، با عنایت به وجود عنصر روایت در کلیه قصه‌های نثر و نظم، می‌توان به سه گونه قصه‌های عامیانه فارسی، قصه‌های ادب کهن پارسی و داستان امروز ایران اشاره کرد. بدون شک این ترتیب‌بندی از نظر تاریخ پیدایش هر یک نیز صدق می‌کند، یعنی ابتدا قصه‌های عامیانه به صورت شفاهی خلق شده‌اند و سپس گونه‌های دیگر ادبی.
اما تعریف هر یک:
1- قصه‌‌های عامیانه ی فارسی:
اصلی‌ترین مشخصه‌ قصه‌‌های عامیانه، شفاهی‌ بودن و عدم وابستگی و تعلق آنها به فردی خاص است هر چند این قصه‌ها نیز گاه مکتوب شده‌اند، اما هیچ‌گاه نویسنده آن شهرتی فراتر از نام قصه نیافته است. و نویسنده از بازنویسی اثر به مرحله بازآفرینی و خلق اثری تازه نرسیده است. از این دسته‌اند: سمک عیار، رموز حمزه، ابومسلم‌نامه، سندبادنامه، امیرارسلان و اسکندرنامه که البته نام‌‌های ظهیری سمرقندی، نقیب الممالک و منوچهر حکیم بر نسخه‌هایی از سه اثر آخر سنگینی می‌کند.
ساختار داستان‌های امروزی چنان تفاوت‌های اساسی با قصه‌های کهن و عامیانه دارد که نمی‌توان آن دو را زاییده ی یک اندیشه و یک نگاه استادانه دانست.
قصه‌های عامیانه بخشی از ادبیات عامیانه به شمار می‌روند و ادبیات عامیانه نیز به نوبه خود بخشی از دانش مردمی و یا فرهنگ عامه است که معادل آن همان «فولکلور» است که برای اولین بار در سال 1885 م از سوی آمبرویز مورتن به کار برده شد.
2- قصه‌های ادب کهن فارسی :
به آن دسته از آثار روایی که در دوره‌های تاریخی گذشته ی ایران، توسط شعرا و نویسندگان ایرانی خلق شده‌اند، قصه‌های ادب کهن فارسی می‌گویند، وجه مشخصه این قصه‌ها، ارزش ادبی آنها (به کار بردن صناعات ادبی در آنها) و خلق آنها توسط افرادی خاص است. یعنی اگر هم هسته اصلی قصه مورد نظر، بیشتر در میان مردم شنیده می‌شده ویا توسط افراد دیگری هم ثبت شده است، اما نویسنده ی مذکور در باز آفرینی، آن چنان قدرتی از تخیل و اندیشه روا داشته است که هسته اصلی قصه، دچار دگرگونی اساسی شده و یا با زیباترین شکل، پرداخت شده است.
از این شمارند: اغلب آثار مولوی، فردوسی، نظامی، عطار، سنایی و ...
3- داستان‌ نوین امروز ایران:
غالب منتقدان ادبی، داستان‌نویسی امروز ایران را مولود فعالیت‌های ادبی غرب در قرون هجده و نوزده میلادی می‌دانند و هر چند درمورد اولین رمان و داستان کوتاه ایرانی که به سبک غربی نوشته شده است اختلاف نظرهایی هست، ولی همان گونه که پیشتر هم اشاره شد، غالباً براین اعتقادند که رمان امروز ایران با بوف‌کور و داستان کوتاه امروز ایران نیز با یکی بود یکی نبود، متولد شد. حال چگونه می‌توان این گونه‌های مختلف ادبی را از هم باز شناخت؟ یا به عبارتی وجوه افتراق و اشتراک این گونه‌های ادبی کدامند؟
الف- وجوه اشتراک
1- روایت:
عنصر روایت در سه گونه بر شمرده فوق وجود دارد؛ در حقیقت روایت اصل اصلی و اساسی شناسایی یک اثر به عنوان قصه است به همین دلیل بررسی مصداق‌های مختلف از سه گونه ی ادبی فوق نشان می‌دهد که هدف اولیه همه آنها بیان یک قصه است.
درگیری‌های ماه پیشانی و نامادری، کشمکش‌های رستم و اسفندیار، و حتی درگیری‌های درونی و بیرونی ‹‹جلال آریان›› در رمان ‹‹زمستان 62›› و ‹‹گل محمد›› در رمان ‹‹کلیدر›› در راستای بیان یک قصه و طرح یک اثر روایی آفریده شده‌اند.
2- خلاقیت:
خلاقیت را هم باید یکی از موارد اشتراک هر سه گونه ادبی مورد بحث دانست، وجود قصه‌های تکراری در ادبیات عامیانه را می‌توان دلیلی بر کوشش خلاقانه افراد مختلف، برای تقویت قصه‌های عامیانه دانست. چه این قصه‌ها ابتدا، احتمالاً به شکل ساده‌ای از برخورد یک قهرمان و ضدقهرمان در موقعیتی خاص روایت شده‌اند و سپس به مرور زمان توسط راوی و یا با یاری قوه ی خلاقه دیگران گسترش یافته‌اند.
3- عناصر داستانی و ضدداستانی:
هر سه گونه ادبی یادشده از مهم‌ترین عناصر مختلف داستانی همچون پیچیدگی (گره‌افکنی و گره‌گشایی)، انواع کشمکش (عاطفی، ذهنی و جسمانی)، و به طور طبیعی از بحران و تعلیق و اوج سود جسته‌اند. عنصر ضدداستانی که در قصه‌های ادب‌کهن، و قصه‌های عامیانه توسط برخی داستان‌نویسان امروزی نیز به صورت نمود شکلی از هنر داستان‌نویسی، خود را نشان می‌دهد.

بسیاری بر این اعتقادند که میان قصه‌های عامیانه و قصه‌های ادب کهن، تفاوتی نیست. برخی پا را از این هم فراتر می‌نهند و در بحث‌های ادبی خود، واژه‌های قصه، داستان، رمان، حکایت و افسانه را چنان سهل‌انگارانه به کار می‌برند که گویی تمایزی میان آنها نیست و البته مراد ایشان این است که واژه های فوق معناهای یکس ... [ادامه مطلب]
ادبیات عامیانه ایران -ضرب المثل های فارسیفولکلور ایرانضرب المثل های فارسیضرب المثل ها در میان مردم و از زندگانی مردم پدید می آید و با مردم پیوند ناگسستنی دارد. این جملات کوتاه زاییده ی اندیشه و دانش مردم ساده و میراثی از غنای معنوی نسل های گذشته است که دست به دست و زبان به زبان به آیندگان می رسد ... [ادامه مطلب]
ویژگی مردمی بودن حضرت علی علیه السلام در بخش‎هایی از خطبه‎های خود به ویژگی‎های خود و حکومت بر حق خود می‎پردازد تا مردم، حق و باطل را آشکارا بشناسند و زلال حقیقت را به روشنی دریابند. الف- ویژگی‎های حکومت امام حضرت در خطبه سوم می‎فرماید: فَما رَاعنی اِلا وَالنّاسُ کَعُرفِ الضَّبعِ الیّ، یَنثالونَ ... [ادامه مطلب]
این کتاب برای آنهایی که قصد شروع یادگیری ASP.NET 2.0 از ابتدا را دارند، اصلا مناسب نیست! در واقع این کتاب برای کسانی نوشته شده است که قبلا با یکی از نسخه های قدیمی ASP.NET کار کرده اند و تصمیم دارند با قابلیتهای جدید نسخه ۲٫۰ آن آشنا شوند. خالی از لطف نیست که نوشته های پیش مقدمه مترجم را بخوانیم: ... [ادامه مطلب]
ادبیات عامیانه‌، ادبیات‌توده ی مردم‌ ایران‌، اثر مردمانی‌ بی‌سواد یا کم‌سواد و غالبن شفاهی‌، که‌ از جهت‌ساختار و محتوا، با ادبیات‌ سنتی‌ مکتوب‌ فارسی‌ متفاوت‌ است‌. زبان‌ساده‌، لحن‌ عامیانه‌، حالات‌ و اندیشه‌های‌ عوام‌ در این‌ ادبیات‌ نمایان‌ است. امروزه‌ ادبیات‌ عامیانه‌ در نقاط‌ گوناگون‌ ایران‌با ... [ادامه مطلب]
گوشی موتورولا Droid 4 نشان می‌دهد که وجود یک تلفن آندرویدی با داشتن پردازنده دو هسته‌یی، پشتیبانی از شبکه نسل چهارم (LTE) و کی‌بورد QWERTY امکان‌پذیر است.این تلفن از طریق استاندارد LTE از انتقال سریع داده‌ها پشتیبانی می‌کند و دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت پشت و هم‌چنین یک دوربین HD در قسمت ... [ادامه مطلب]
بزرگترین قرآن جهان که چندی قبل در کابل رونمایی شد، یک میلیون دلار هزینه در بر داشته و پنج سال برای آفرینش این اثر هنری منحصر به فرد وقت صرف شده است.به گزارش خبرگزاری فارس در کابل، کانون فرهنگی “حکیم ناصر خسرو بلخی” بزرگترین نسخه قرآن کریم را که با استفاده از هنرهای مینیاتور و خطاطی تهیه شده است ... [ادامه مطلب]
تلفن هوشمند زد تی ای Score با وجود اینکه ساختار محکمی دارد اما سبک وزن است و به گفته مصرف‌کنندگان کیفیت تماس بسیار مطلوبی دارد.به گزارش ایسنا، سرویس muve music که اپراتور cricket wireless همراه با این گوشی هوشمند ارائه می‌دهد هم شامل دسترسی به موسیقی در حال دانلود و سرویس صوتی، پیام‌رسانی و وب است ... [ادامه مطلب]
ادبیات عامیانه ی ایران زمین مهران افشاریادبیات عامیانه‌، ادبیات‌ توده ی مردم‌ ایران‌، اثر مردمانی‌ بی‌سواد یا کم‌سواد و غالبن شفاهی‌، که‌ از جهت‌ ساختار و محتوا، با ادبیات‌ سنتی‌ مکتوب‌ فارسی‌ متفاوت‌ است‌. زبان‌ ساده‌، لحن‌ عامیانه‌، حالات‌ و اندیشه‌های‌ عوام‌ در این‌ ادبیات‌ نمایان‌ است.امروزه‌ ... [ادامه مطلب]
ترانه های عامیانه و برخی مختصات فنی و هنریشاناز زمانی که نویسنده و پژوهنده ی معاصر ایران صادق هدایت به جمع آوری مصالح فرهنگی و فولکوریک پرداخت و « متل» ها و « اوسانه»ها و آداب و رسوم مردم ( « نیرنگستان» ) و غیره (1) را گردآورد، تا امروز، در این زمینه کار زیادی انجام گرفته است. این کار هنوز به اند ... [ادامه مطلب]
ویژگی‌های نماز جمعه ایران - سید رضا تقوی:از مقایسه بین نماز جمعه و دیگر عبادات اسلامی و حتی سایر نمازها می‌توان فهمید که اهمیت نماز جمعه در چیست.چرا که نماز جمعه در میان دیگر عبادات اسلامی از چنان برجستگی‌‌ها و ویژگی‌هایی برخوردار است که با اندک تأملی می‌توان به کنه حقیقت آن دست یافت. اینک ما بخشی ... [ادامه مطلب]
شاید به نظر همه ما بالشی که زیر سرمان قرار می دهیم هیچ وقت کهنه نمی شود و به هیچ عنوان تاریخ مصرف ندارد و تا زمانی که پر یا الیافش بیرون نزند نیازی به عوض کردن آن نیست اما متخصصان بهداشت توصیه می کنند برای داشتن خوابی راحت، هر ۱۲ تا ۱۸ ماه بالش خود را تعویض کنید و در ضمن استفاده بیش از اندازه از یک ... [ادامه مطلب]
© 2014 p30planet.ir